Asiakaskokemus
Asiakaslähtöisyys on organisaatiomme keskeinen arvo ja strateginen tavoite. Keräämme asiakaskokemustietoa useista eri lähteistä.

Asiakaslähtöisuus on yksi toimintamme lähtökohdista. Mittaamme asiakaskokemusta asiakaspalautteen avulla. Asiakaskokemustietoa saamme myös muun muassa muistutusten, kanteluiden ja vaaratilanneilmoitusten kautta sekä kokemusasiantuntijoilta.
Hyödynnämme asiakaskokemustietoa palvelujen kehittämisessä, tiedolla johtamisessa ja omavalvonnassa.
Asiakaspalautteen keräämisessä käytämme:
- tekstiviestipalautetta palvelutapahtumien jälkeen,
- Roidu-sovellusta palvelutapahtuman yhteydessä,
- avointa asiakaspalautekyselyä verkossa,
- tiettyyn aihealueeseen tai tietylle kohderyhmälle suunnattuja palautekyselyjä.
Huomioimme myös asiakkailta saamamme suullisen palautteen.
Palvelutapahtumien yhteydessä keräämämme palaute on rakenteeltaan THL:n kansallisen suosituksen mukaista. Näin varmistamme omalta osaltamme, että asiakkaillamme ja kansalaisilla on käytettävissään vertailukelpoista tietoa palvelujemme laadusta.
Keskeinen asiakaskokemuksen mittari on nettosuositteluindeksi eli NPS (Net Promoter Score). NPS-mittari kertoo, kuinka suuri osa asiakkaistamme suosittelisi Siun soten palvelua muille. NPS- lukema voi olla mitä tahansa ‑100 ja + 100 välillä. Mitä korkeampi lukema on, sitä useampi asiakas kertoo suosittelevansa Siun soten palvelua.
Raportoimme asiakaskokemuksesta laadun ja omavalvonnan raporteissa, jotka julkaisemme osavuosikatsausten yhteydessä verkkosivuillamme: Omavalvonta.
Yhteystiedot
Jokainen palaute auttaa meitä kehittymään entistä asiakaslähtöisemmiksi.
