Asia­kas­ko­kemus

Asia­kas­läh­töi­syys on orga­ni­saa­tiomme keskeinen arvo ja stra­te­ginen tavoite. Keräämme asia­kas­ko­ke­mus­tietoa useista eri lähteistä.

Asia­kas­läh­töi­suus on yksi toimin­tamme lähtö­koh­dista. Mittaamme asia­kas­ko­ke­musta asia­kas­pa­laut­teen avulla. Asia­kas­ko­ke­mus­tietoa saamme myös muun muassa muis­tu­tusten, kante­luiden ja vaara­ti­lan­neil­moi­tusten kautta sekä koke­mus­asian­tun­ti­joilta.

Hyödyn­nämme asia­kas­ko­ke­mus­tietoa palve­lujen kehit­tä­mi­sessä, tiedolla johta­mi­sessa ja omaval­von­nassa.

Asia­kas­pa­laut­teen kerää­mi­sessä käytämme:

  • teks­ti­vies­ti­pa­lau­tetta palve­lu­ta­pah­tu­mien jälkeen,
  • Roidu-sovel­lusta palve­lu­ta­pah­tuman yhtey­dessä,
  • avointa asia­kas­pa­lau­te­ky­selyä verkossa,
  • tiettyyn aihea­lu­ee­seen tai tietylle kohde­ryh­mälle suun­nat­tuja palau­te­ky­se­lyjä.

Huomioimme myös asiak­kailta saamamme suullisen palaut­teen.

Palve­lu­ta­pah­tu­mien yhtey­dessä kerää­mämme palaute on raken­teel­taan THL:n kansal­lisen suosi­tuksen mukaista. Näin varmis­tamme omalta osaltamme, että asiak­kail­lamme ja kansa­lai­silla on käytet­tä­vis­sään vertai­lu­kel­poista tietoa palve­lu­jemme laadusta.

Keskeinen asia­kas­ko­ke­muksen mittari on netto­suo­sit­te­luin­deksi eli NPS (Net Promoter Score). NPS-mittari kertoo, kuinka suuri osa asiak­kais­tamme suosit­te­lisi Siun soten palvelua muille. NPS- lukema voi olla mitä tahansa ‑100 ja + 100 välillä. Mitä korkeampi lukema on, sitä useampi asiakas kertoo suosit­te­le­vansa Siun soten palvelua.

Rapor­toimme asia­kas­ko­ke­muk­sesta laadun ja omaval­vonnan rapor­teissa, jotka julkai­semme osavuo­si­kat­sausten yhtey­dessä verk­ko­si­vuil­lamme: Omaval­vonta.

Yhteys­tiedot