Etäkäynti
Puhelinpalvelun hoitaja puhelimessa kuvakaruselli
Etäkäynti
Etäkäynnillä tarkoitetaan puhelin- tai videovälitteistä käyntiä, joka korvaa asiakkaan vastaanottokäynnin ammattilaisen luona tai ammattilaisen käynnin asiakkaan luona. Etäkäynnin maksullisuus on sama kuin vastaanotto- tai kotikäynnillä. Tietojasi käsitellään luottamuksellisesti, ja etäkäyntiyhteydet ovat suojattuja.
Etäkäyntejä tehdään puhelimitse sekä Teamsin välityksellä.
Etäkäynnin toteutuksesta sovitaan aina ennakkoon. Saat tarvittavat tiedot etäkäynnistä ja ohjeet siihen liittymiseen asiaasi hoitavasta yksiköstä. Voit halutessasi myös kieltäytyä etäkäynnistä.
Etäkäynnille valmistautuminen
-
Varaa etäkäynnille rauhallinen ympäristö.
-
Voit liittyä etäkäynnille joko puhelimella, tabletilla tai tietokoneella.
-
Varmistavideovälitteista etäkäyntiä varten, että laitteessasi on kamera ja kaiutinmikrofoni tai mikrofonilliset kuulokkeet sekä internetyhteys.
-
Jos käytät kuulokkeita, varmista kuulokkeiden toimivuus ennalta.
Pikaohjeet etäkäynnille liittymiseen
Teams
-
Mikäli liityt etäkäynnille puhelimella tai tabletilla, asenna laitteellesi valmiiksi maksuton Teams-sovellus Play kaupasta tai App Storesta. Sinun ei tarvitse rekisteröityä ja kirjautua sisälle Teams-sovellukseen, vaan voit sulkea sovelluksen asentamisen jälkeen.
-
Mikäli liityt etäkäynnille tietokoneella, Teams toimii Google Chrome ja Microsoft Edge -selaimilla tai erikseen ladattavalla Microsoftin työpöytäsovelluksella.
-
Pääset liittymään etäkäynnille sähköpostiisi suojatulla sähköpostilla lähetetyn kutsulinkin kautta. Saat kutsulinkin ja tarkemmat ohjeet etäkäynnin toteuttavasta yksiköstä. Ohje suojatun sähköpostin vastaanottamiseen.
-
Saat avattua kutsulinkin matkapuhelimeen tekstiviestillä saapuvan PIN-koodin avulla tai Suomi.fi-tunnistautumisen kautta.
-
Liity etäkäynnille vieraana. Anna nimesi ja odota, että sinut päästetään etäkäynnille sisälle.
-
Salli kameran ja mikrofonin käyttö.