Rokotusinfo digitaaliset palvelut

Korona- ja influenssarokotusasiat

Varaa aika korona- ja influenssarokotuksiin verkkoajanvarauksessa: https://verkkoajanvarauspth.siunsote.fi/.
Puhelimitse rokotusajan voi varata soittamalla keskitettyyn rokotuspuhelinnumeroon p. 013 330 2131, joka toimii maanantaista perjantaihin klo 9–14. Rokotuspuhelinnumero palvelee vain korona- ja influenssarokotusasioissa. Rokotuspuhelinnumeroon tulee jättää yksi takaisinsoittopyyntö, jonka perusteella soittajalle soitetaan takaisin viikon sisällä.
Lisätietoja rokotuksista: siunsote.fi/rokotukset

Siun soten digitaaliset palvelut – apua paikasta riippumatta

Siun soten digitaaliset palvelut – apua paikasta riippumatta

Saat terveyteesi, hyvinvointiisi ja arjen huoliisi liittyvää hoitoa ja ohjausta kokeneilta ammattilaisiltamme. Digitaaliset palvelumme on hyvä vaihtoehto, kun haluat asioida ilman puhelinsoittoa paikastasi riippumatta.

Tunnistautuneena saat käyttöösi laajan valikoiman palvelujamme. Tunnistautumiseen tarvitset pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai varmennekortin. Yleisiä neuvoja voit kysyä nimettömästi ilman tunnistautumista. Palvelussamme voit:

Ihmisiä digitaalisten laitteiden äärellä

Digipalveluiden mobiili sovellus linkit

Digi - Voit asioida digitaalisesti näissä palveluilla

Voit asioida digitaalisesti näissä palveluissa

Laajennamme palveluvalikoimaa vaiheittain. Alta näet osan palveluista. Kun asioit digitaalisissa palveluissa tunnistautuneena, näet kaikki käytettävissä olevat palvelut. Voit asioida toisen henkilön puolesta Suomi.fi-valtuuksilla. Tutustu puolesta asiointiin. Huomioithan, että digiasiointi ei ole tarkoitettu hätätilanteiden hoitoon. Hätätilanteissa soita 112.

Palvelun käyttö on sinulle maksutonta. Huomioithan, että osa palveluista voi olla maksullisia. Ammattilaisemme kertoo sinulle etukäteen, jos hän ohjaa sinut palveluun, joka on maksullista. Tutustu palvelujemme asiakasmaksuihin. Kokeile palvelua rohkeasti!

Sairastuminen ja terveyshuoli

Saat apua flunssa-, allergia-, vatsa-, silmä-, korva- ja iho-oireiden sekä päänsäryn hoitoon ja reseptin uusintaan arkisin kello 8–15.30.

Tuki- ja liikuntaelinoireet

Saat apua ja neuvontaa tavallisimpiin tuki- ja liikuntaelinten oireisiin arkisin kello 8–15.30.

Pitkäaikaissairaudet

Saat ohjausta jo todettuun pitkäaikaissairauteen. Vastaamme sinulle kahden arkipäivän kuluessa.

Oireiden mukaiset oikotiet hoitoon

Saat nopeasti apua, kun oireidesi perusteella epäilet itselläsi virtsatieinfektiota tai seksitautia.

Neuvolapalvelut

Saat ohjausta ja neuvontaan raskauteen, vanhemmuuteen ja lapsen hyvinvointiin liittyvissä asioissa arkisin kello 8–14.

Apua arjen asioihin

Voit kysyä sosiaaliohjaajalta neuvoja eri ikäisten tilanteisiin tai huoliin liittyen arkisin kello 8–15.30.

Myös nimetön asiointi

Mielen hyvinvointi

Kysy neuvoa mielen hyvinvointiin, riippuvuuksiin tai päihteisiin liittyvissä huolissa arkisin 8–15.30.

Myös nimetön asiointi

Nuoren mieli

Voit puhua kanssamme pienistä tai suurista huolista arkisin 11–15.30.

Myös nimetön asiointi

Palveluneuvonta

Saat yleistä neuvontaa Siun soten palveluihin liittyvissä asioissa arkisin kello 8–15.30.

Myös nimetön asiointi

Uniapneakeskus

Saat apua jo todettuun uniapneaan ja CPAP-laitehoitoon. Vastaamme sinulle kolmen arkipäivän kuluessa.

Palvelun käyttö on turvallista

Palvelun käyttö on turvallista

Turvallinen tunnistautuminen

Kun haluat asioida henkilökohtaisesti, tunnistaudu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palvelu käyttää turvallista Suomi.fi-tunnistautumista.

Tietosi ovat turvassa

Kun asioit tunnistautuneena, asiointitietosi kirjataan asiakas- ja potilastietojärjestelmiimme samoin kuin muussakin asioinnissasi. Terveydenhuollon tietosi voit itse tarkistaa Kanta-palvelusta. Tietojasi saavat käyttää vain ammattilaiset, joiden kanssa olet asiakas- tai potilassuhteessa. Suljetut keskustelut näkyvät vain sinulle ja sinua hoitaneille ammattilaisille. Tietosuojaseloste.

Digi - Ankkuri puolesta asiointi

Digi - Helppo puolesta asiointi

Helppo puolesta asiointi

Voit asioida palvelussamme toisen henkilön puolesta Suomi.fi-valtuuksilla. Kun olet tunnistautunut digitaaliseen palveluumme, voit lisätä profiiliisi henkilöitä, joiden puolesta haluat palvelussa asioida. Puolesta asioitava henkilö poistuu profiilistasi, kun oikeutesi puolesta asiointiin päättyy.

 

Huoltajana voit suoraan asioida alle 18-vuotiaan puolesta. Kun asioit täysi-ikäisen henkilön puolesta, henkilön täytyy ensin valtuuttaa sinut Suomi.fi-palvelussa.

 

Tutustu puolesta asiointiin terveys- ja sosiaalipalveluissa.

Ohje: näin asioit digitaalisissa palveluissa toisen henkilön puolesta (pdf)

Osallistu palvelumme kehittämiseen

Osallistu palvelumme kehittämiseen

Digitaalisten palvelujemme valikoima laajenee vaiheittain ja kehitämme palveluamme jatkuvasti. Kehitämme mm. digipolkuja, jotka ovat digitaalisen palvelun avulla tuotettavia palvelupolkuja.

Kuulisimme mielellämme, mitä mieltä olet asioinnistasi digitaalisissa palveluissamme ja palvelualustan toiminnasta. Voit antaa palautteen nimettömänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä, jätä yhteystietosi palautelomakkeelle.

Anna palautetta digitaalisista palveluista tai palvelualustasta.

Voit myös antaa nimettömänä arvion asioinnista suoraan digiasioinnin yhteydessä, kun asiointikeskustelusi on suljettu.

Digi - Opastamme palvelun käyttöön

Annamme digitukea - opastamme sinua

Neuvomme, miten käytät digitaalisia palvelujamme. Digitukemme kiertää maakunnan eri tapahtumissa ja järjestämme esittelytilaisuuksia. Katso tapahtumien ajankohdat.

Katso ohjevideo, kuinka lataat sovelluksen. Katso myös ohjevideo digitaalisten palveluiden käyttöön.

Katso etävastaanottoon liittyvät ohjevideot: näin liityt etävastaanotolle tietokoneella sekä näin avaat etävastaanoton mobiililaitteella. 

Lisäämme tälle sivulle myös uusia ohjeita palvelumme käyttöön.

Tarvitsetko apua laitteesi käyttöön? Katso yhteystiedot sivulta Digitukea Pohjois-Karjalassa.

 

Digi - otsikko esittelytilaisuuksille


Esittelytilaisuudet

Tapahtumakalenteri Portlet

Digi - otsikko ohjevideolle

Ohjevideo

Digi - ohjevideot