Sairastuminen ja terveyshuoli
Saat apua flunssa-, allergia-, vatsa-, silmä-, korva- ja iho-oireiden sekä päänsäryn hoitoon ja reseptin uusintaan arkisin kello 8–15.30.
Saat terveyteesi, hyvinvointiisi ja arjen huoliisi liittyvää hoitoa ja ohjausta kokeneilta ammattilaisiltamme. Digitaaliset palvelumme on hyvä vaihtoehto, kun haluat asioida ilman puhelinsoittoa paikastasi riippumatta.
Tunnistautuneena saat käyttöösi laajan valikoiman palvelujamme. Tunnistautumiseen tarvitset pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai varmennekortin. Yleisiä neuvoja voit kysyä nimettömästi ilman tunnistautumista. Palvelussamme voit:
Sovelluksella asiointi on sinulle vieläkin helpompaa. Katso ohjevideo, kuinka lataat sovelluksen.
Laajennamme palveluvalikoimaa vaiheittain. Alta näet osan palveluista. Kun asioit digitaalisissa palveluissa tunnistautuneena, näet kaikki käytettävissä olevat palvelut. Voit asioida toisen henkilön puolesta Suomi.fi-valtuuksilla. Tutustu puolesta asiointiin. Huomioithan, että digiasiointi ei ole tarkoitettu hätätilanteiden hoitoon. Hätätilanteissa soita 112.
Palvelun käyttö on sinulle maksutonta. Huomioithan, että osa palveluista voi olla maksullisia. Ammattilaisemme kertoo sinulle etukäteen, jos hän ohjaa sinut palveluun, joka on maksullista. Tutustu palvelujemme asiakasmaksuihin. Kokeile palvelua rohkeasti!
Saat apua flunssa-, allergia-, vatsa-, silmä-, korva- ja iho-oireiden sekä päänsäryn hoitoon ja reseptin uusintaan arkisin kello 8–15.30.
Saat apua ja neuvontaa tavallisimpiin tuki- ja liikuntaelinten oireisiin arkisin kello 8–15.30.
Saat ohjausta jo todettuun pitkäaikaissairauteen. Vastaamme sinulle kahden arkipäivän kuluessa.
Saat nopeasti apua, kun oireidesi perusteella epäilet itselläsi virtsatieinfektiota tai seksitautia.
Saat ohjausta ja neuvontaan raskauteen, vanhemmuuteen ja lapsen hyvinvointiin liittyvissä asioissa arkisin kello 8–14.
Voit kysyä sosiaaliohjaajalta neuvoja eri ikäisten tilanteisiin tai huoliin liittyen arkisin kello 8–15.30.
Myös nimetön asiointi
Kysy neuvoa mielen hyvinvointiin, riippuvuuksiin tai päihteisiin liittyvissä huolissa arkisin 8–15.30.
Myös nimetön asiointi
Voit puhua kanssamme pienistä tai suurista huolista arkisin 11–15.30.
Myös nimetön asiointi
Saat yleistä neuvontaa Siun soten palveluihin liittyvissä asioissa arkisin kello 8–15.30.
Myös nimetön asiointi
Saat apua jo todettuun uniapneaan ja CPAP-laitehoitoon. Vastaamme sinulle kolmen arkipäivän kuluessa.
Kun haluat asioida henkilökohtaisesti, tunnistaudu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palvelu käyttää turvallista Suomi.fi-tunnistautumista.
Kun asioit tunnistautuneena, asiointitietosi kirjataan asiakas- ja potilastietojärjestelmiimme samoin kuin muussakin asioinnissasi. Terveydenhuollon tietosi voit itse tarkistaa Kanta-palvelusta. Tietojasi saavat käyttää vain ammattilaiset, joiden kanssa olet asiakas- tai potilassuhteessa. Suljetut keskustelut näkyvät vain sinulle ja sinua hoitaneille ammattilaisille. Tietosuojaseloste.
Huoltajana voit suoraan asioida alle 18-vuotiaan puolesta. Kun asioit täysi-ikäisen henkilön puolesta, henkilön täytyy ensin valtuuttaa sinut Suomi.fi-palvelussa.
Tutustu puolesta asiointiin terveys- ja sosiaalipalveluissa.
Ohje: näin asioit digitaalisissa palveluissa toisen henkilön puolesta (pdf)
Digitaalisten palvelujemme valikoima laajenee vaiheittain ja kehitämme palveluamme jatkuvasti. Kehitämme mm. digipolkuja, jotka ovat digitaalisen palvelun avulla tuotettavia palvelupolkuja.
Kuulisimme mielellämme, mitä mieltä olet asioinnistasi digitaalisissa palveluissamme ja palvelualustan toiminnasta. Voit antaa palautteen nimettömänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä, jätä yhteystietosi palautelomakkeelle.
Anna palautetta digitaalisista palveluista tai palvelualustasta.
Voit myös antaa nimettömänä arvion asioinnista suoraan digiasioinnin yhteydessä, kun asiointikeskustelusi on suljettu.
Neuvomme, miten käytät digitaalisia palvelujamme. Digitukemme kiertää maakunnan eri tapahtumissa ja järjestämme esittelytilaisuuksia. Katso tapahtumien ajankohdat.
Katso ohjevideo, kuinka lataat sovelluksen. Katso myös ohjevideo digitaalisten palveluiden käyttöön.
Katso etävastaanottoon liittyvät ohjevideot: näin liityt etävastaanotolle tietokoneella sekä näin avaat etävastaanoton mobiililaitteella.
Lisäämme tälle sivulle myös uusia ohjeita palvelumme käyttöön.
Tarvitsetko apua laitteesi käyttöön? Katso yhteystiedot sivulta Digitukea Pohjois-Karjalassa.