Puhe­li­n­asiointi

Tällä sivulla kerrotaan, miten voit asioida palve­lu­nu­me­rois­samme.

Palve­lu­nu­merot

Useissa palvelu- ja neuvon­ta­nu­me­rois­samme on takai­sin­soit­to­toi­minto.

Kun soitat numeroon, puheluun vastaa ensin äänite. Äänite kertoo ohjeet, miten voit jättää takai­sin­soit­to­pyynnön. Kun jätät takai­sin­soit­to­pyynnön, soitamme sinulle takaisin mahdol­li­simman pian.

Takai­sin­soit­to­pyynnön voit jättää vain siihen puhe­lin­nu­me­roon, josta soitat.

Jos et halua jättää takai­sin­soit­to­pyyntöä tai asiasi on kiireel­linen, kuuntele äänite loppuun ja jää linjalle odot­ta­maan, kunnes puheluusi vastataan.

Takai­sin­soitto

Kuuntele äänite loppuun. Sulje puhelin vasta, kun kuulet äänit­teeltä lauseen “Voitte sulkea puhelimen”. Jos suljet puhelimen aiemmin, takai­sin­soit­to­pyyn­tösi ei tallennu.

Taval­li­sesti yritämme soittaa sinulle takaisin kaksi kertaa. Jos et pystynyt vastaa­maan takai­sin­soit­toon, soita uudelleen ja jätä uusi takai­sin­soit­to­pyyntö.

Takai­sin­soitto voi tulla tunte­mat­to­masta numerosta.

Jonot­ta­minen

Kun olet jonossa, odota kunnes puheluusi vastataan. Jos katkaiset puhelun ja soitat uudelleen, joudut jonon viimei­seksi.

Puhelun hinta

Siun soten 013-alkuisiin nume­roihin soit­ta­minen on maksul­lista. Puhelun ja jono­tusajan hinta on liit­ty­mä­so­pi­muk­sesi mukainen paikal­lis­verkko- tai matka­pu­he­lin­verk­ko­maksu. Jos soitat ulko­mailta, hinnan määrit­telee paikal­linen operaat­tori.

Puhe­li­n­asiointi kuulo- ja puhe­vam­mai­sille

Tärkeim­missä palve­lu­nu­me­rois­samme on erillinen numero teks­ti­vies­teille. Voit lähettää teks­ti­viestin, jos puhe­li­messa asiointi on sinulle mahdo­tonta. Nämä teks­ti­vies­ti­nu­merot löydät tavan­omaisten palve­lu­nu­me­roiden yhtey­destä.

Teks­ti­vies­ti­pal­ve­lussa palve­luajat ovat pääasiassa samat kuin tavan­omai­sessa palve­lu­nu­me­rossa. Teks­ti­vies­teihin vastataan mahdol­li­simman pian.

Puhe­lin­vaihde

Puhe­lin­vaih­teemme on avoinna ympäri vuoro­kauden.

Tavoitat palve­lumme parhaiten, kun soitat suoraan palve­lu­nu­me­roi­himme, niiden aukio­loai­koina. Päivys­tys­pal­ve­lumme auttavat ympäri vuoro­kauden.

Henki­löstön yhteys­tiedot

Yhteys­tiedot-sivulta voit hakea henki­löstön suoria yhteys­tie­toja. Luet­te­losta löytyvät esimer­kiksi yksi­köiden esihen­ki­löiden, hallin­to­hen­ki­lö­kunnan ja sosi­aa­li­työn­te­ki­jöiden puhe­lin­nu­merot.