Etusivu Palvelut Terveys­pal­velut Tervey­den­hoito ja sairas­tu­minen Ohje hoito­tar­vik­keiden tilaa­mi­seen digi­taa­li­sissa palve­luissa

Ohje hoito­tar­vik­keiden tilaa­mi­seen digi­taa­li­sissa palve­luissa

Tilaus­lo­make on Siun soten digi­taa­li­sissa palve­luissa: www​.siunsote​.fi/digi. Sähköisen tilaus­lo­mak­keen käyttö edel­lyttää vahvaa tunnis­tau­tu­mista.

Tee tilaus näin:

Kirjaudu digi­taa­li­siin palve­luihin

  • Jos teet tilauksen toisen henkilön puolesta, valitse profii­lis­tasi henkilö, jonka puolesta asioit.
  • Avaa hoito­tar­vi­ke­ti­laus­lo­make. Hoito­tar­vi­ke­ti­laus­lo­mak­keen löydät selain­ver­siossa Lomakkeet-valikosta. Jos käytät Siun soten mobii­li­so­vel­lusta, Lomakkeet-valikko on profii­lis­sasi.
  • Aloita tilaus­lo­mak­keen täyt­tä­minen “Lisää uusi vastaus”-painikkeella.

Asioin­ti­tunnus

Kirjaa asioin­ti­tunnus tai Mediat­ri­nu­mero, jos tämä on tiedos­sasi.

Nouto­piste

Ilmoita nouto­piste, jonne haluat tarvik­keet toimi­tet­tavan. Tarvik­keet toimi­te­taan Postin nouto­pis­tee­seen tai keskus­sai­raalan noutoau­to­maat­tiin. Postin nouto­pis­teet löydät osoit­teesta: www​.posti​.fi/ palve­lu­pis­teet-kartalla.

REF-koodi

Kirjoita jokaisen tilat­tavan tuotteen REF-koodi, nimi ja kpl-määrä (esim. REF1234, Tuote, 2kpl) omalle rivilleen. Saat vaih­dettua riviä Enter-painik­keella.

REF-koodi ei ole pakol­linen tieto, mutta koska koodi on kaikilla tuot­teilla yksi­löl­linen, tällä varmis­te­taan oikeiden tuot­teiden saaminen. Koodin löydät hoito­tar­vi­ke­lä­het­teestä sekä tuote­pak­kauk­sesta, jossa se on usein viiva­koodin lähellä. Edellinen pakkaus kannattaa ottaa lähelle tilausta tehdessä, jotta tarvit­tavat tiedot on helppo etsiä.

Esimerkki REF-koodista tuote­pak­kauk­sessa:

Hoitotarvikkeiden tuotepakkauksessa oleva REF-koodi.
Esimerkki REF-koodista tuote­pak­kauk­sessa.

Lisä­tiedot

Kirjoita Tilauksen lisä­tiedot ‑kohtaan, jos hoito­tar­vi­ke­ja­kelun olisi hyvä tietää jotain tilauk­seen liittyvää, esimer­kiksi syy, jos teet tilauksen poiketen normaa­lista aika­tau­lusta tai tarve ylittää normaalin 3kk määrän.

Saapu­mi­sil­moitus

Ilmoita mihin ja kenen puhe­lin­nu­me­roon saapu­mis­viesti lähe­te­tään. Saapu­mi­sil­moitus tulee teks­ti­vies­tinä.

Tilauksen lähet­tä­minen

Tarkasta lomakkeen tiedot seuraa­valla sivulla, ennen kuin lähetät tilauksen.

Tilauksen lähet­tä­misen jälkeen saat ilmoi­tuksen, että vastaus on lähetetty onnis­tu­neesti.

Vahvis­tus­viesti onnis­tu­neesta hoito­tar­vi­ke­ti­lauk­sesta:

Kuva vahvistusviestistä onnistuneen hoitotarviketilauksen tekemisen jälkeen.
Tilauksen jälkeen saat ilmoi­tuksen, että hoito­tar­vi­ke­ti­lauk­sesi on lähetetty onnis­tu­neesti.