Maksuvaikeudet
Asiointi kuva
Maksuvaikeudet
Tarvitsetko maksuaikaa laskuun?
Jos tarvitset lisää maksuaikaa saamaasi asiakasmaksulaskuun, voit pyytää laskun eräpäivän siirtämistä. Ota yhteyttä joko laskussa näkyvään puhelinnumeroon tai asiakasmaksupalveluiden puhelinpalveluun 013 330 9030.
Maksun alentaminen ja perimättä jättäminen
Jos sinulla on taloudellisia vaikeuksia selvitä asiakasmaksujen maksamisesta, voit hakea sosiaalihuollon palvelusta määrätyn maksun ja terveydenhuollon palveluista henkilön maksukyvyn mukaan määrätyn maksun alentamista tai perimättä jättämistä vapaamuotoisella hakemuksella tai hakemuslomakkeella (pdf).
Hakemusten palautusosoitteet löydät ohjeesta tai lomakkeelta.
Hakemuksen ja sen liitteet voit toimittaa myös sähköisesti Miunpalveluissa (suomi.fi-tunnistautuminen) https://miunpalvelut.fi/siunsote/asiakasmaksun-alennus.
Maksunalennusta ei myönnetä (aluevaltuuston päätös 12.12.2023)
- lyhytaikaisen laitoshoidon maksuista
- erikoissairaanhoidon potilasmaksuista (keskussairaalan laskut)
- avoterveydenhuollon potilasmaksut (terveyskeskuskäyntien ja hammashuollon laskut)
Yhteistiedot - asiakasmaksut
Yhteystiedot
Asiakasmaksupalvelu
puh. 013 330 9030
ma klo 9-14 ja ti-to klo 9-12
Laskuun liittyvät kyselyt (Huom! käytä laskunnumeroa viitetietona)
Erikoissairaanhoidon/
keskussairaalan laskut
potilastoimisto@siunsote.fi ja
muut asiakasmaksulaskut asiakaslaskutus@siunsote.fi