Asiointi kuva

Asiakasmaksut

Asiakasmaksulaskuja lähtenyt n. 500 asiakkaalle virheellisellä eräpäivällä

Osaan 18.10.2024 ja 21.10.2024 päivätyistä asiakasmaksulaskuista tullut virheellisesti eräpäiväksi 21.10.2024. Laskuja on lähtenyt virheellisellä eräpäivällä noin 500 asiakkaalle. Laskut koskevat pääosin erikoissairaanhoidon vastaanottokäyntimaksuja.

Laskuilla on normaali maksuaika eli 21 pv laskutuspäivästä. Jokaiselle virheellisen laskun saajalle lähetetään kyseinen lasku uudestaan oikealla eräpäivällä. Virheellisen laskun voi hävittää (korjatulla eräpäivällä tulevan laskun mukana on asiaan liittyvä saate). Laskun eräpäivä muutetaan myös myyntireskontraan eikä virheellisen eräpäivän sisältävä lasku siirry perintään.

Pahoittelemme laskujen tulostuksessa tapahtuneen virheen aiheuttamaa haittaa!

Asiakasmaksut

Sosiaalihuollon asiakasmaksut ja terveydenhuollon asiakasmaksut ovat samat koko Siun soten alueella.

Suurin osa perittävistä maksuista perustuu asiakasmaksulakiin ja -asetukseen. Osa palveluista, kuten neuvolapalvelut, on asiakkaalle pääosin maksutonta. Osa palveluista on maksutonta alle 18-vuotiaille ja veteraaneille. 

Etäpalvelu/etävastaanotto (videovälitteinen tai puhelimitse) on verrattavissa perinteiseen vastaanottokäyntiin tai palveluun. Etäyhteyksien avulla annetusta palvelusta peritään samat maksut kuin esimerkiksi vastaanottokäynnistä poliklinikalla tai terveysasemalla tai kotikäynnillä annetusta palvelusta, mikäli palvelu on maksullinen muutoinkin.

Ympäristöterveydenhuollon maksut ovat sivulla Ympäristöterveydenhuolto.

Kysyttävää laskuista tai päätöksistä?

Ota yhteyttä laskussa näkyvään puhelinnumeroon tai asiakasmaksupalvelujen puhelinpalveluun, jos sinulla on kysyttävää saamastasi laskusta. 

 

Puhelinpalvelun 013 330 9030 (soittoaika ma klo 9–14 ja ti–pe klo 9–12).

Laskuun liittyvät kysymykset voi lähettää myös sähköpostitse esh-laskuista potilastoimisto@siunsote.fi ja muut asiakaslaskut asiakaslaskutus@siunsote.fi

Valikko (suluissa ennalta tiedetyt poikkeavat aukioloajat):

1 = keskussairaalan maksut
2 = terveyskeskus- ja hammashoitomaksut 
      3 = kotihoito- ja perhehoitomaksut
4 = asumispalvelumaksut
5 = terveyskeskuksen vuodeosastomaksut

Saamastasi asiakasmaksua koskevasta päätöksestä voit pyytää lisätietoja henkilöltä, jonka tiedot päätöksessä näkyvät.

Katso myös:

Puheluiden hinnat

Puheluiden hinnat

Siun soten 013-alkuisiin numeroihin soittaminen on maksullista. Myös jonottaminen on maksullista. Puhelun hinta on puhelinliittymäsi  sopimuksen mukainen pvm/mpm-hinta.

  • Lankapuhelimesta: paikallisverkkomaksu (pvm)
  • Matkapuhelimesta: matkapuhelinmaksu (mpm)
  • Jos soitat ulkomailta, hinnan määrittelee paikallinen operaattori.

Yhteistiedot - asiakasmaksut

Yhteystiedot

Asiakasmaksupalvelu
puh. 013 330 9030
ma klo 9-14 ja ti-pe klo 9-12

 

Laskuun liittyvät kyselyt (Huom! käytä laskunnumeroa viitetietona)

Esh-laskut potilastoimisto@siunsote.fi ja

muut asiakaslaskut asiakaslaskutus@siunsote.fi

Asiakasmaksulaskurit

Asiakasmaksulaskurit

Voit arvioida asiakasmaksusi asiakasmaksulaskurilla Miunpalveluissa. Laskurin ilmoittama tieto ei ole virallinen päätös.

Asiakasmaksulaskuri on käytössä muun muassa asumispalveluissa, kotihoidon, kotisairaanhoidon ja perhehoidon palveluissa.

somejako