Etusivu Asiakkaan opas Ohjeet Asia­kas­maksut Asia­kas­mak­sujen maksa­minen

Asia­kas­mak­sujen maksa­minen

Tällä sivulla on ohjeet, miten voit maksaa asia­kas­mak­suja.

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lueen (Siun soten) pank­ki­ti­li­nu­mero:
FI47 57700520 3772 24  BIC OKOYFIHH

Käytä maksaessa laskussa olevaa viite­nu­meroa.

Suosit­te­lemme sähköisen laskun käyt­töön­ottoa! Sähköinen lasku tulee varmasti perille. Se on ajasta ja paikasta riip­pu­maton, vastuul­linen valinta talou­del­li­suuden ja ympä­ris­töys­tä­väl­li­syyden vuoksi. Sähköinen lasku vähentää kotiin kertyvän paperin määrää.

E‑lasku

Sähköisen e‑laskun voit tilata omassa verk­ko­pan­kis­sasi. Etsi verk­ko­pan­kis­tasi kohta, jossa e‑laskuja voi tilata. Hae laskut­ta­jista Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue, anna omat tietosi ja tilaa e‑lasku. Kun olet tilannut e‑laskun, lasku tulee sähköi­sesti verk­ko­pank­kiisi hyväk­syt­tä­väksi.

Alla olevista linkeistä löydät muutamien suurim­pien pankkien ohjeita e‑laskun käyt­töön­ot­toon.

Kivra tai OmaPosti ovat sähköisiä vaih­toeh­toja e‑laskulle. Jos et ole tilannut e‑laskua, suora­ve­loi­tus­laskua tai ottanut käyttöön Kivraa tai OmaPostia, saat laskusi pape­ri­sena postissa.

Kivra

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella on yhteis­työ­so­pimus digi­pos­ti­pal­velu Kivran kanssa. Kivra on ilmainen digi­pos­ti­pal­velu, jota voi käyttää joko mobii­li­so­vel­luk­sella tai tieto­ko­neella.

Toimi­tamme laskut sähköi­sesti kaikille niille asiak­kail­lemme, joilla Kivra on jo käytössä tai jotka ottavat sen käyttöön.

Jos olet tilannut Siun sotelta asia­kas­mak­su­las­kusi tulemaan e‑laskuna tai suora­ve­loi­tus­las­kuna, tulevat laskusi jatkos­sakin niihin Kivran sijaan.

OmaPosti

Halu­tes­sasi saat laskun sähköi­sesti myös OmaPostin posti­laa­tik­koon. Valitse OmaPostin asetuk­sista ”Sähköiset palvelut ja laskut”, jotta saat laskusi yksistään sähköi­senä.

Lisä­mak­suaikaa eräpäivää siir­tä­mällä

Jos tarvitset lisää maksuaikaa saamaasi asia­kas­mak­su­las­kuun, voit pyytää laskun eräpäivän siir­tä­mistä. Ota yhteyttä joko laskussa näkyvään puhe­lin­nu­me­roon tai asia­kas­mak­su­pal­ve­luiden puhe­lin­pal­ve­luun.

Voit laittaa eräpäi­vä­siir­to­pyynnön myös sähkö­pos­titse  [email protected]. Käytä laskun numeroa viite­tie­tona.

Erään­ty­neet maksut

Annamme maksa­mat­tomat saatavat perin­tä­toi­miston (Intrum) perit­tä­viksi. Erään­ty­neestä maksusta sinulta peritään huomau­tus­maksu ja korkolain mukainen viiväs­tys­korko. Asia­kas­maksut ovat ulos­ot­to­kel­poisia ilman tuomiota ja päätöstä.

Huomioithan, että Intrumin muis­tu­tus­pal­velun kautta tulleet laskut maksetaan laskussa olevalla viite­nu­me­rolla Intrumin pank­ki­ti­lille viiväs­tys­kor­koi­neen ja perin­tä­ku­lui­neen.

Asia­kas­mak­su­pal­ve­lujen yhteys­tiedot

Soit­toajat ma klo 9–14, ti–to klo 9–12
+358 13 330 9030

Saatat olla kiin­nos­tunut myös näistä