Etusivu Asiakkaan opas Ohjeet Asia­kas­maksut

Asia­kas­maksut

Jos sinulla on kysyt­tävää laskuista tai asia­kas­mak­su­pää­tök­sissä tai tarvitset maksuaikaa, ota yhteyttä laskussa näkyvään puhe­lin­nu­me­roon tai asia­kas­mak­su­pal­ve­lujen puhe­lin­pal­ve­luun.

Asia­kas­maksut ovat yhte­näiset koko Siun soten toiminta-alueella. Maksut perus­tuvat pääosin asia­kas­mak­su­la­kiin ja ‑asetuk­seen. Asia­kas­mak­sujen hinnasto vahvis­te­taan vuosit­tain.

Näin voit asioida

Puhe­lin­pal­velun valikko:

1 = keskus­sai­raalan maksut
2 = terveys­keskus- ja hammas­hoi­to­maksut
3 = kotihoito- ja perhe­hoi­to­maksut
4 = asumis­pal­ve­lu­maksut
5 = terveys­kes­kuksen vuodeo­sas­to­maksut.

Yleistä Siun soten asia­kas­mak­suista

Suurin osa perit­tä­vistä maksuista perustuu asia­kas­mak­su­la­kiin ja ‑asetuk­seen. Asia­kas­mak­sujen hinnasto vahvis­te­taan vuosit­tain. Osa palve­luis­tamme, kuten neuvo­la­pal­velut, ovat pääosin maksut­tomia. Myös alle 18-vuotiaille ja vete­raa­neille osa palve­luis­tamme on maksut­tomia. 

Etävas­taa­notot puhe­li­mitse tai video­vä­lit­tei­sesti

Etäpal­velu tai ‑vastaan­otto puhe­li­mitse tai video­vä­lit­tei­sesti on verrat­ta­vissa perin­tei­seen vastaan­ot­to­käyn­tiin tai palveluun. Jos palvelu on maksul­lista muutoinkin, peritään sinulta etäyh­tey­dellä annetusta palve­lusta sama maksu kuin esimer­kiksi vastaan­ot­to­käyn­nistä polikli­ni­kalla tai terveys­a­se­malla tai koti­käyn­nillä.

Puhe­luiden hinnat

Siun soten 013-alkuisiin nume­roihin soit­ta­minen on maksul­lista. Myös jonot­ta­minen on maksul­lista. Puhelun hinta on puhe­lin­liit­ty­mäsi sopi­muksen mukainen pvm/mpm-hinta.

  • Lanka­pu­he­li­mesta: paikal­lis­verk­ko­maksu (pvm)
  • Matka­pu­he­li­mesta: matka­pu­he­lin­maksu (mpm)
  • Jos soitat ulko­mailta, hinnan määrit­telee paikal­linen operaat­tori.

Asia­kas­mak­sujen hinnastot

Asia­kas­mak­sujen maksa­minen ja maksu­vai­keudet