Etusivu Asiakkaan opas Ohjeet Asiakas- ja poti­las­tiedot Tietojen tarkis­ta­minen ja korjaa­minen

Tietojen tarkis­ta­minen ja korjaa­minen

Osoi­te­tie­to­jasi voit muuttaa Digi- ja väes­tö­tie­to­vi­raston muut­toil­moi­tuk­sella. Tiedot päivit­tyvät Siun sotelle kerran viikossa.

Oman puhe­lin­nu­me­rosi tai yhteys­hen­kilön tiedot voit muuttaa:

  • Tervey­den­huollon asiakas: ota yhteyttä terveys­a­se­mal­lesi tai tee muutos Siun soten digi­taa­li­sissa palve­luissa (kirjau­tu­misen jälkeen valitse Digi­asiointi-osiosta Palve­lu­neu­vonta)
  • Sosi­aa­li­huollon asiakas: ota yhteyttä asioitasi hoitavaan työn­te­ki­jään tai soita toimi­pis­teesi palve­lu­nu­me­roon

Ammatin, kutsu­ma­nimen tai äidin­kielen voi muuttaa Digi- ja väes­tö­tie­to­vi­raston sivuilla.

Asiakas- ja poti­las­tie­tojen tarkas­ta­minen

Sinulla on halu­tes­sasi oikeus tarkistaa omat tietosi asiakas- ja poti­las­tie­to­re­kis­te­ristä. Tarkas­tus­pyynnön voi tehdä verkossa. Voit myös tulostaa rekis­te­ri­tie­tojen tarkas­tus­pyyn­tö­lo­mak­keen ja postittaa täytetyn lomakkeen Siun soten kirjaa­moon.

Pyynnöstä voidaan periä maksu tai kiel­täytyä kokonaan tiedon luovut­ta­mi­sesta, jos tiedon antaminen on kohtuu­tonta, perus­tee­tonta tai pyyntö esitetään tois­tu­vasti (tieto­suoja-asetus 12 artikla 5 kohta).

Virheel­listen rekis­te­ri­tie­tojen korjaa­minen

Sinulla on oikeus pyytää virheel­listen rekis­te­ri­tie­tojen korjaa­mista. Korjaa­mis­vaa­ti­muksen voi tehdä verkossa. Voit myös tulostaa rekis­te­ri­tie­tojen korjaa­mis­vaa­ti­mus­lo­mak­keen ja postittaa täytetyn lomakkeen Siun soten kirjaa­moon.

Korjaa­mis­vaa­ti­muksen käsittely

Siun soten kirjaamo kirjaa korjaus­vaa­ti­muksen saapu­neeksi ja toimittaa sen kirjauksen tehneen työn­te­kijän esimie­helle tai pienem­missä korjauk­sissa suoraan kirjauksen tehneelle työn­te­ki­jälle.

Mikäli korjaa­mis­vaa­ti­muk­seen suos­tu­taan, lähetämme vaati­muksen tekijälle korjatut asia­kirjat.

Mikäli korjaa­mis­vaa­ti­muk­seen ei suostuta, lähetämme vaati­muksen tekijälle kiel­täy­ty­mis­to­dis­tuksen.

Pyrimme käsit­te­le­mään korjaa­mis­vaa­ti­mukset yhden kuukauden kuluessa.