Asiakirjojen kopiot
Asiointi kuva
Asiakirjojen kopiot
Tietopyynnöt pyritään käsittelemään viivytyksettä, kuitenkin viimeistään kahden viikon kuluessa pyynnön saapumisesta. Jos pyydettyjä asiakirjoja on paljon tai niihin sisältyy salassa pidettäviä osia tai ne vaativat erityistoimenpiteitä tai muutoin tavanomaista suuremman työmäärän, pyrimme käsittelemään tietopyynnön 1 kuukauden kuluessa.
Tällä hetkellä tietopyyntöjen käsittely on ruuhkautunut ja kiireettömien pyyntöjen käsittelyaika on noin kaksi kuukautta. Kiireelliset pyynnöt käsitelllään toivotun aikataulun mukaisesti.
Rekisteröidyn esittämästä pyynnöstä voidaan periä maksu julkisuuslain 34 § mukaisesti.
Siun sote vastaa jäsenkuntiensa asiakas- ja potilastiedoista myös ajalta ennen Siun sotea (ennen 1.1.2017).
Terveydenhuollon potilastiedot
Voit katsoa omia potilastietojasi Omakanta-verkkopalvelussa. Potilastiedon arkisto on valtakunnallinen palvelu, jonne terveydenhuollon yksiköt tallentavat potilastietoja omista tietojärjestelmistään tietoturvallisesti. Pohjois-Karjala liittyi mukaan palveluun toukokuun lopulla 2015. Tätä aiemmat tiedot eivät ole Potilastiedon arkistossa, eivätkä näy Omakannassa.
Potilaalla on oikeus julkisuuslain nojalla saada kopioita potilasasiakirjoistaan. Asiakirjakopioita voi pyytää käynnin yhteydessä tai kirjallisella pyynnöllä.
- Voit tehdä pyynnön sähköisesti Miunpalveluissa tai toimittaa Terveydenhuollon asiakirjoja koskeva pyyntö (pdf) -lomakkeen keskussairaalan potilaskertomusarkistoon (in English).
Sosiaalihuollon asiakastiedot
Asiakkaalla on oikeus julkisuuslain nojalla saada kopioita asiakasasiakirjoistaan. Asiakirjakopioita voi pyytää käynnin yhteydessä tai kirjallisella pyynnöllä. Myös asianosaisella on oikeus saada tieto asiakirjan sisällöstä, jos se vaikuttaa hänen asiansa käsittelyyn.
- Voit tehdä pyynnön sähköisesti Miunpalveluissa tai toimittaa Sosiaalipalvelujen asiakirjoja koskeva pyyntö (pdf) -lomakkeen sosiaalitoimistoon tai palveluyksikköön.
Siun soten sosiaalihuollon asiakastiedot tulevat siirtymään OmaKannan kautta nähtäväksi 1.9.2026 mennessä. Asiakastietojen näkyminen OmaKannassa etenee porrastetusti palvelutehtävittäin. Lisätietoja Kanta-palveluiden sivuilta.
Muiden terveydenhuollon yksiköiden ja toimijoiden potilas- ja asiakasasiakirjapyynnöt
Toiset sosiaali- ja terveydenhuollon yksiköt, muut viranomaiset tai toimijat voivat lähettää potilas- ja asiakasasiakirjapyynnöt tietopalveluihin suojatulla sähköpostilla.
Otsikoithan pyynnön joko potilasasiakirjapyynnöksi tai sosiaalihuollon asiakasasiakirjapyynnöksi. Mainitsethan pyynnössäsi mikäli se on kiireellinen ja miksi.
Olemme luopuneet faksin käytöstä.
Muut terveydenhuollon toimijat voivat kiireellisissä tapauksissa soittaa (24/7) p. 013 330 11 02.
Terveydenhuollon potilasasiakirjapyyntö Miunpalvelut-linkki
Sosiaalihuollon asiakasasiakirjapyyntö Miunpalvelut-linkki
asiakas- ja potilastiedot yhteystiedot
Yhteystiedot
Terveydenhuollon asiakirjapyynnöt:
Sähköinen hakemus Miunpalveluissa
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue - Siun sote
Sosiaalipalvelujen asiakirjapyynnöt:
Sähköinen hakemus Miunpalveluissa
Sosiaalitoimistojen yhteystiedot
Arkisto- ja tietopalvelut
Tikkamäentie 16, 80210 Joensuu
Puh. 013 330 82 85
puhelinpalvelu avoinna ti, ke, to klo 10–14.30
Kirjaamo
Tikkamäentie 16, 80210 Joensuu
Puh. 013 330 82 85
puhelinpalvelu avoinna ti, ke, to klo 10–14.30