Asiakaspalaute
Asiakaspalaute - kuva
Asiakaspalaute
Palautteesi on meille arvokasta. Hyödynnämme saamaamme palautetta, kun kehitämme toimintaamme ja seuraamme toimintamme laatua.
Voit antaa palautetta itsesi tai läheisesi saamasta hoidosta, palvelusta tai muusta toimintaamme liittyvästä asiasta. Kohdista palaute siihen yksikköön, jossa hoito tai palvelu on annettu. Alla olevassa valikossa on kuvattu kunkin toimialueen kattamat palvelut. Kuvauksen alla olevan linkin kautta pääset oikealle palautelomakkeelle. Vaaratapahtumista eli tilanteista, jotka varantavat asiakkaan tai potilaan turvallisuuden, voit tehdä vaaratilanneilmoituksen.
Voit aina antaa palautteesi nimettömänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä, jätä yhteystietosi palautelomakkeelle.
Käsittelemme palautteet luottamuksellisesti ja pyrimme vastaamaan niihin mahdollisimman pian. Loma-aikoina palautteiden käsittely ja niihin vastaaminen voi viivästyä.
Ethän kirjoita antamasi palautteen yhteyteen henkilötunnuksia tai muita salassa pidettäviä tietoja.
Huomioithan, että palautelomakkeella ei voi perua varattua aikaa. Ohjeet varatun ajan perumiseksi löydät palvelukohtaisilta sivuiltamme.
Asiakaspalaute linkit Avautuva
Asiakaspalaute - jatkuva mittaaminen
Jatkuva asiakaskokemuksen mittaaminen
Asiointisi jälkeen saatamme pyytää palautetta tekstiviestikyselyn avulla. Lähetämme tekstiviestin vain niille asiakkaille, jotka ovat antaneet luvan tekstiviestien lähettämiseen. Tekstiviesti sisältää linkin, jonka kautta palautelomakkeelle pääsee. Tekstiviestillä saapuvaan palautekyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Palauteviestit tulevat klo 9.00 ja 20.15 välisenä aikana.
Emme lähetä tekstiviestikyselyä 10–17-vuotiaille. Silloin, kun kyseessä on alle 10-vuotias asiakas, lähetämme tekstiviestin huoltajan puhelinnumeroon.
Tekstiviestitse saapuvaan kyselyyn on mahdollista vastata vain älypuhelimella. Perinteisellä matkapuhelimella kyselyyn vastaaminen ei onnistu. Halutessasi voit aina jättää palautetta yllä olevan palautekanavan kautta.
Toteutamme neljä kertaa vuodessa tehokeräysviikoilla kansallisen Hoitotyön potilaspalaute -kyselyn. Hoitotyön potilaspalautteen avulla keräämme tietoa siitä, miten potilaat ja asiakkaat ovat kokeneet hoitajiemme toteuttaman hoitotyön. Palautetta kerätään tekstiviestillä lähetetyn linkin avulla. Lisäksi yksiköissämme on jaossa paperisia lomakkeita sekä mahdollisuus vastata kyselyyn sähköisesti QR-koodin kautta.
Yllä olevan palautekanavan ja tekstiviestikyselyn lisäksi käytämme muitakin palautteen keräämisen tapoja. Joissakin yksiköissä keräämme palautetta palvelutapahtuman yhteydessä esimerkiksi tablet-laitteen avulla.
NPS-mittari kuvaa suositteluhalukkuutta
Tietoa asiakastyytyväisyydestä
Pyydämme asiakkailtamme palautetta asioinnin yhteydessä sekä asioinnin jälkeen. Palautteesta lasketaan kansainvälisesti käytetty suositteluindeksi (NPS). NPS-mittari kertoo reaaliaikaisesti, kuinka suuri osa asiakkaistamme suosittelisi Siun sotea läheisilleen ja tuttavilleen. Mitä suurempi lukema, sitä tyytyväisemmät asiakkaat Siun sotella on. Positiivinen NPS-luku on jo hyvä ja yli 50 arvoa voidaan pitää erinomaisena.
Lisää tietoa asiakkaidemme kokemuksesta sekä tehdyistä havainnoista ja toimenpiteistä löydät Laadun ja omavalvontaohjelman raportista Omavalvonnan sivulta.
Vaaratilanneilmoitus vapaa teksti asiakaspalautesivulla
Vaaratilanneilmoitus vaaratapahtumasta
Vaaratapahtuma on tilanne, joka vaarantaa asiakkaan tai potilaan turvallisuuden ja aiheuttaa tai voi aiheuttaa asiakkaalle tai potilaalle haittaa.
Jos havaitset omassa tai läheisesi hoidossa vaaratapahtuman, kannattaa asia ottaa heti puheeksi henkilökunnan kanssa. Voit tehdä vaaratapahtumasta myös ilmoituksen sivulla Vaaratilanneilmoitus.