Asiakasmaksujen maksaminen
Asiointi kuva
Asiakasmaksujen maksaminen
Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen (Siun soten) pankkitilinumero:
FI47 5770 0520 3772 24 BIC OKOYFIHH
Käytä maksaessa laskussa olevaa viitenumeroa.
E-lasku
Sähköisen e-laskun voit tilata omassa verkkopankissasi. Etsi verkkopankistasi kohta, jossa e-laskuja voi tilata. Hae laskuttajista Pohjois-Karjalan hyvinvointialue, anna omat tietosi ja tilaa e-lasku. Kun olet tilannut e-laskun, lasku tulee sähköisesti verkkopankkiisi hyväksyttäväksi.
Alla olevista linkeistä löydät muutamien suurimpien pankkien ohjeita e-laskun käyttöönottoon.
Nordea(ulkoinen linkki) Danske Bank(ulkoinen linkki)
Osuuspankki(ulkoinen linkki) S-Pankki(ulkoinen linkki)
Aktia(ulkoinen linkki) Säästöpankki(ulkoinen linkki)
Kivra- tai OmaPosti
ovat sähköisiä vaihtoehtoja e-laskulle.
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue ja digipostipalvelu Kivra ovat aloittaneet yhteistyön laskujen toimittamiseksi sähköisesti kaikille niille asiakkaillemme, joilla Kivra on jo käytössä tai jotka ottavat sen käyttöön.
Kivra on ilmainen digipostipalvelu, jota voi käyttää joko mobiilisovelluksella tai tietokoneella. Lisätietoja Kivrasta löydät osoitteesta Kivra.fi (siirryt linkistä toiseen palveluun)
Halutessasi saat laskun sähköisesti myös OmaPostin postilaatikkoon. Lue lisää OmaPostista (siirryt linkistä toiseen palveluun). Valitse OmaPostin asetuksista ”Sähköiset palvelut ja laskut”, jotta saat laskusi yksistään sähköisenä.
Huomioithan seuraavan: Jos olet tilannut Siun sotelta asiakasmaksulaskusi tulemaan e-laskuna tai suoraveloituslaskuna, tulevat laskusi jatkossakin niihin Kivran sijaan.
Lasku saapuu paperisena postin jakeluaikataulun mukaisesti, mikäli mitään edellä mainituista ei ole tilattu.
Toivomme, että mahdollisimman moni valitsee sähköisen laskun. Sähköinen lasku arkistoituu verkkopankkiin/Kivraan/OmaPostiin.
Lisämaksuaikaa eräpäivää siirtämällä
Jos tarvitset lisää maksuaikaa saamaasi asiakasmaksulaskuun, voit pyytää laskun eräpäivän siirtämistä. Ota yhteyttä joko laskussa näkyvään puhelinnumeroon tai asiakasmaksupalveluiden puhelinpalveluun 013 330 9030.
Erääntyneet maksut
Maksamattomat saatavat annetaan perintätoimiston (Intrum) perittäviksi. Erääntyneestä maksusta peritään huomautusmaksu ja korkolain mukainen viivästyskorko. Asiakasmaksut ovat ulosottokelpoisia ilman tuomiota ja päätöstä.
Huomioithan, että Intrumin muistutuspalvelun kautta tulleet laskut maksetaan laskussa olevalla viitenumerolla Intrumin pankkitilille viivästyskorkoineen ja perintäkuluineen.
Yhteistiedot - asiakasmaksut
Yhteystiedot
Asiakasmaksupalvelu
puh. 013 330 9030
ma klo 9-14 ja ti-pe klo 9-12
Laskuun liittyvät kyselyt (Huom! käytä laskunnumeroa viitetietona)
Esh-laskut potilastoimisto@siunsote.fi ja
muut asiakaslaskut asiakaslaskutus@siunsote.fi