Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen – Siun soten Seniorineuvonta Ankkurissa on otettu käyttöön digitaalinen yhteydenottolomake. Uudella digitaalisella palvelulla helpotetaan asiakkaisen yhteydenottoa ja asiointia.
Digitaalinen lomake ei korvaa perinteisiä asiointitapoja, vaan se tulee muiden asiointitapojen rinnalle. Voit edelleen olla yhteydessä puhelimitse tai asioida paikan päällä. Tavoitteenamme on tarjota monipuolisia ja joustavia tapoja asioida. Otamme mielellämme vastaan myös palautetta lomakkeen käytöstä. Lomaketta kehitetään palautteen perusteella, sanoo palveluesihenkilö Sanna Havula Seniorineuvonta Ankkurista.
Digitaalisella lomakkeella voit ottaa yhteyttä Seniorineuvonta Ankkuriin ajasta ja paikasta riippumatta. Lomake on tarkoitettu kiireettömään asiointiin. Ammattilaisemme ovat sinuun yhteydessä seitsemän arkipäivän kuluessa lomakkeen lähettämisestä.
Seniorineuvonta Ankkurin lomakkeen käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista Siun soten digitaalisiin palveluihin. Palveluihin voi tunnistautua tietokoneella osoitteessa siunsote.fi/digi tai lataamalla Siun sote sovelluksen mobiililaitteeseen ja ottamalla palvelut käyttöön.
Yhteydenottopyyntölomakkeen löydät tietokoneen selainversiossa Lomakkeet-valikosta. Mobiilisovelluksessa Lomakkeet-valikko on profiilissasi. Lomakkeet ovat aakkosjärjestyksessä. Ankkurin lomake löytyy nimellä Seniorineuvonta Ankkurin yhteydenottopyyntö.
Siun sote otti kesäkuussa käyttöön digitaalisen asiointilomakkeen myös Omais- ja perhehoitokeskus Onnelissa. Onnelin digitaalisella lomakkeella voi kysyä vapaamuotoisesti omaishoitoon tai perhehoitoon liittyviä kysymyksiä. Palvelua voivat käyttää jo omais- ja perhehoidon palveluissa olevat asiakkaat sekä uudet asiakkaat. Lomakkeen kautta on mahdollista asioida myös toisen henkilön puolesta. Myös Onnelin lomake löytyy Siun soten digitaalisten palvelujen lomakkeista.
Digitaalisten palvelujen käyttöönottoja tuetaan Suomen kestävän kasvun ohjelman (RRP) alueellisesta Hyvinvointia ja Kestäviä palveluja Pohjois-Karjalassa ‑hankkeesta (HyKe)
