Anna palau­tetta kulje­tus­pal­ve­luista ja vammais­pal­ve­luista

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue – Siun sote kysyy asia­kas­pa­lau­tetta kulje­tus­pal­ve­luista sekä vammais­pal­velun sosi­aa­li­työstä ja sosi­aa­lioh­jauk­sesta.

Palau­te­ky­se­lyyn voi vastata joko pape­ri­lo­mak­keella tai sähköi­sesti verkossa. Palau­te­ky­selyt ja kyselyn palau­tus­kuoret on lähetetty postitse sosi­aa­li­huol­to­lain mukaisia kulje­tus­pal­ve­luja käyt­tä­ville asiak­kaille sekä vammais­pal­ve­lujen sosi­aa­li­työn ja ‑ohjauksen asiak­kaille viikolla 17. Kyse­lyihin vastataan nimet­tö­mänä ja saatu asia­kas­pa­laute käsi­tel­lään luot­ta­muk­sel­li­sesti.

Kyselyyn vastaa­mi­seen on mahdol­lista saada myös tukea, mikäli asiakas sitä tarvitsee esimer­kiksi näkö­vam­mansa vuoksi. Tuetussa vastaa­mi­sessa auttaa Pohjois-Karjalan Sosi­aa­li­tur­vayh­dis­tyksen Sinja Ylisiurua puhe­lin­nu­me­rossa 046 659 4805. Numero palvelee maanan­taisin ja tiis­taisin klo 9–11 ja klo 13–16 (pois lukien 6.–7.5.).  

Palau­te­ky­sely kulje­tus­pal­ve­luista ja vammais­pal­ve­luista toteu­te­taan neljättä kertaa. Kyse­lyistä saadut palaut­teet ohjaavat kehit­tä­mään palveluja oikeaan suuntaan. Kyselyn tulok­sista tiedo­te­taan Siun soten verk­ko­si­vuilla, kun kysely on päättynyt ja tulokset käsitelty.

Asia­kas­pa­lau­te­ky­sely sosi­aa­li­huol­to­lain mukai­sista kulje­tus­pal­ve­luista

Kulje­tus­pal­ve­lujen kyselyllä kerätään palau­tetta vammais­pal­ve­lua­se­tuksen sekä sosi­aa­li­huol­to­lain perus­teella myön­ne­tyistä kulje­tus­pal­ve­luista. Kysely koskee arkeen liittyviä matkoja, kuten työ- ja opis­ke­lu­mat­koja sekä asiointia, harras­ta­mista, virkis­ty­mistä ja yhteis­kun­nal­lista osal­lis­tu­mista tukevia matkoja. Kyselyssä ei kysytä KELA-kyydeistä, joita ovat tervey­den­hoi­to­matkat, kuten lääkä­rissä, labo­ra­to­riossa, tera­piassa tai apuvä­li­neiden sovi­tuk­sessa käyminen. 

Kulje­tus­pal­velun kysely toteu­te­taan yhteis­työnä Siun soten, Pohjois-Karjalan Sosi­aa­li­tur­vayh­dis­tyksen ja Pohjois-Karjalan Matko­je­nyh­dis­te­ly­kes­kuksen (MYK) kesken. Vastauksia käytetään kulje­tus­pal­ve­lujen kehit­tä­mi­sessä sekä kilpai­lut­ta­mi­sessa.

Kyselyyn pääsee vastaa­maan verkossa osoit­teessa: Kysely sosi­aa­li­huol­to­lain mukai­sista kulje­tus­pal­ve­luista (webropol​.com). Kysely on avoinna 24.5.2024 saakka.

Asia­kas­pa­lau­te­ky­sely vammais­pal­ve­lujen sosi­aa­li­työstä ja sosi­aa­lioh­jauk­sesta

Vammais­pal­velun kyselyllä kerätään palau­tetta vammais­pal­velun sosi­aa­li­työstä ja sosi­aa­lioh­jauk­sesta. Kyselyn vastauksia hyödyn­ne­tään Siun soten vammais­pal­ve­lujen kehit­tä­mi­sessä.

Vammais­pal­ve­lujen sosi­aa­li­työssä ja ‑ohjauk­sessa selvi­te­tään asiakkaan palve­lujen ja tuen tarvetta yhdessä asiakkaan kanssa. Työn­te­kijät auttavat asiak­kaita palve­lujen käytössä sekä neuvovat asiakasta ja hänen perhet­tään arjen hallin­nassa. Palve­luissa voi asioida puhe­li­mitse, etäpal­ve­luna, koti­käyn­teinä ja toimis­tolla.

Kyselyyn pääsee vastaa­maan verkossa osoit­teessa: Kysely vammais­pal­ve­lujen sosi­aa­li­työstä ja sosi­aa­lioh­jauk­sesta (webropol​.com). Kysely on avoinna 24.5.2024 saakka.