Valtaosa siir­ty­mättä jääneistä poti­las­tie­doista on saatu OmaKan­nassa näkyviin

Valtaosa siir­ty­mättä jääneistä poti­las­tie­doista on saatu OmaKanta-palve­lussa näkyviin. Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue – Siun sote tiedotti 8.12. häiriöstä, jonka vuoksi osa erikois­sai­raan­hoidon ja perus­ter­vey­den­huollon käyntien tiedoista ei siirtynyt OmaKan­taan 23.11.2023 jälkeen. Asia­kas­käyn­tien tiedot on kirjattu normaa­listi poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mään, josta ne siirtyvät OmaKanta-palveluun. Tietojen siirto jatkuu yhä, joten osalla tiedot voivat näkyä OmaKan­nassa lähiar­ki­päi­vien jälkeen.

Tämän­het­kiset ongelmat tietojen siir­ty­mi­sestä OmaKan­taan on saatu lähes kokonaan ratkaistua. Samalla on tehty kehit­tä­mis­työtä, jotta tule­vai­suu­dessa tämän­kal­tai­silta häiriöiltä vältyt­täi­siin. Asiak­kaiden ja poti­laiden tiedot eivät ole missään vaiheessa olleet vaarassa tai kadonneet. Omia tietojaan on voinut tarkistaa ottamalla yhteyttä tervey­den­huol­toon, sillä tiedot ovat Siun soten asiakas- ja poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mässä.  

Siun sote pahoit­telee tilan­netta ja viestii uudestaan, kun kaikki tiedot on saatu OmaKan­nassa näkyviin.

Aiempi tiedote aiheesta:

OmaKannan tietojen näky­vyy­dessä ongelmia – Ajan­koh­taista – siunsote​.fi