OmaKannan tietojen näky­mi­sessä ollut häiriö on saatu kokonaan korjattua

OmaKanta-palve­lussa poti­las­tie­tojen näky­mi­seen liittynyt häiriö on saatu korjattua. Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella – Siun sotessa osa erikois­sai­raan­hoidon ja perus­ter­vey­den­huollon käyntien tiedoista ei siirtynyt näkyviin OmaKan­taan. Valtaosa siir­ty­mättä jääneistä tiedoista saatiin siir­rettyä OmaKan­taan ennen joulua ja nyt loputkin tiedoista on saatu näkyviin. Omia OmaKan­nassa näkyviä tietojaan voi nyt tarkas­tella normaa­listi.

Häiriön ratkai­se­misen yhtey­dessä on tehty kehit­tä­mis­työtä, jotta tule­vai­suu­dessa vastaa­vilta häiriöiltä vältyt­täi­siin. Asiak­kaiden ja poti­laiden tiedot eivät olleet missään vaiheessa vaarassa tai kadonneet. Omista tiedois­taan pystyi häiriön aikana kysymään ottamalla yhteyttä tervey­den­huol­toon, sillä tiedot ovat olleet kirjat­tuina Siun soten asiakas- ja poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mään.

Siun sote pahoit­telee häiriöstä mahdol­li­sesti aiheu­tu­nutta haittaa.

Aiemmat tiedot­teet aiheesta:

https://www.siunsote.fi/-/valtaosa-siirtymatta-jaaneista-potilastiedoista-on-saatu-omakannassa-nakyviin?redirect=%2F

https://​www​.siunsote​.fi/​-​/​o​m​a​k​a​n​n​a​n​-​t​i​e​t​o​j​e​n​-​n​a​k​y​v​y​y​d​e​s​s​a​-​o​n​gelmia?