Siun soten verk­koa­jan­va­rauksen hitaus on vähen­tynyt

Verk­koa­jan­va­rauksen hitaus on vähen­tynyt, ja onnis­tu­neita varauksia on tehty jo huomat­tava määrä ruuh­ka­huipun vähen­nyttyä. Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lueen – Siun soten verk­koa­jan­va­raus ja puhe­lin­ajan­va­raus ruuh­kau­tuivat, kun terveys­a­se­milla pistet­tä­vien influens­sa­ro­ko­tusten ja koronan tehos­te­ro­ko­tusten ajan­va­raus aukesi keski­viik­kona 1.11. aamulla.

Selvi­tyk­sissä ilmeni, ettei verk­koa­jan­va­rauk­sessa ollut varsi­naista teknistä häiriötä vaan järjes­telmä ruuh­kautui runsaasta kysyn­nästä. Taustalla on tehty ajan­va­raus­jär­jes­tel­mään tekni­sesti toimen­pi­teitä ruuh­ka­huip­puja helpot­ta­maan. Hitautta voi vielä esiintyä, jos samaan aikaan on runsaasti ajan­va­raajia. Jos hitautta ilmenee, kannattaa ajan­va­rausta koettaa hetken kuluttua uudelleen. Myös terveys­a­se­mien puhe­lin­pal­velut ruuh­kau­tuivat keski­viik­kona, joten takai­sin­soi­toissa voi olla viivettä.

Seuraamme tehos­te­tusti verk­koa­jan­va­rauksen toimi­vuutta järjes­tel­mä­toi­mit­tajan kanssa.

Siun sote pahoit­telee verk­koa­jan­va­rauk­sesta johtu­nutta haittaa verk­koa­jan­va­raa­jille.

Aiempi tiedote aiheesta:

https://​www​.siunsote​.fi/​-​/​s​i​u​n​-​s​o​t​e​n​-​v​e​r​k​k​o​a​j​a​n​v​a​r​a​u​s​-​j​a​-​p​u​h​e​l​i​n​a​j​a​n​v​a​r​a​u​s​-​o​v​a​t​-​r​u​u​h​k​a​u​tuneet?