2023: Omaolo-palvelun käyttöä laajen­ne­taan Siun sotessa

Päivi­tettyä tietoa Omaolon käytöstä:
Omaolon käyttö Siun sotessa on lakannut. Voit asioida digi­taa­li­sesti osoit­teessa www​.siunsote​.fi/digi tai Siun sote ‑mobii­li­so­vel­luk­sessa.

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue – Siun sote on laajen­tanut kansal­lisen Omaolo-palvelun käyttöä. Jatkossa sähköisen Omaolo-palvelun kautta saa ammat­ti­laisen apua myös sosi­aa­li­huollon kysy­myk­siin.

Laajennus koskee Muu yhtey­den­otto ‑lomaketta. Muu yhtey­den­otto ‑lomak­keella on eri aihea­lueita, joista yhtey­de­notot teemoilla arjesta selviy­ty­minen, perhe­asiat ja huol­ta­juus, työn tai opis­ke­lu­paikan löytä­minen sekä yksi­näi­syys johtavat suoraan asioin­tiin sosi­aa­li­huollon ammat­ti­laisen kanssa.

Omaolo-palvelun kautta tarjotaan kiiree­töntä ohjausta ja neuvontaa sosi­aa­li­huollon kysy­myk­sissä. Siun soten sosi­aa­li­huollon ammat­ti­laiset käsit­te­levät saapuneet lomakkeet 1–7 vuoro­kauden kuluessa yhtey­de­no­tosta. Ammat­ti­lainen vastaa asiakkaan yhtey­den­ot­toon Omaolo-palvelun Viestit-osion kautta.

Siun sotessa kehi­te­tään parhail­laan digi­taa­lista sosiaali- ja terveys­kes­kusta. Kehi­tys­työtä tehdään yhdessä sosiaali- ja tervey­salan ammat­ti­laisten kesken. Uudet digi­taa­liset asioin­ti­ka­navat täyden­tävät jo olemassa olevia asioinnin mahdol­li­suuksia.

Miten käytän Omaolo-palvelun Muu yhtey­den­otto ‑lomaketta?

Kaikissa elämän­vai­heissa voi tulla eteen erilaisia tilan­teita, joihin kaipaa ammat­ti­laisen neuvoja. Omaolon Muu yhtey­den­otto ‑lomakkeen kautta on mahdol­lista saada tukea arjessa askar­rut­ta­viin kiireet­tö­miin kysy­myk­siin.