Siun soten koti­hoidon asiak­kaille on lähtenyt virheel­lisiä laskuja 15.–16.5.2023

Tieto­jär­jes­tel­mä­vir­heestä johtuen osalle Siun soten koti­hoidon asiak­kaista on lähtenyt virheel­lisiä asia­kas­mak­su­las­kuja. Virheitä on 15.–16.5.2023 päivä­tyissä koti­hoidon asia­kas­mak­su­las­kuissa. Virheel­listen laskujen lasku­nu­mero on 25-alkuinen eikä lasku­ri­veillä ole tarkempaa selvi­tystä laskun aiheesta. Virheel­lisiä laskuja on lähtenyt noin 3100 asiak­kaalle.

Jos koti­hoidon asiakas on saanut 15.–16.5.2023 päivätyn ja 25-alkui­sella lasku­nu­me­rolla olevan asia­kas­mak­su­laskun, laskua ei pidä maksaa. Jos virheel­lisen laskun on ehtinyt maksaa, asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä laskussa näkyvään puhe­lin­nu­me­roon.

Kaikki päiväyk­sellä 15.5.2023 ja 16.5.2023 olevat, koti­hoidon palve­luita koskevat laskut tarkis­te­taan ja Siun sote lähettää asiak­kaalle uuden, korjatun laskun virheel­lisen tilalle. Jos asiak­kaalla on käytössä suora­maksu tai e‑lasku, peruu Siun sote laskun pankin kautta ja tilalle lähe­te­tään uusi korjattu lasku. Korjat­tuun laskuun sisäl­ly­te­tään tieto, että lasku korvaa aiemman virheel­lisen laskun.

Virheel­liset laskut eivät ole lähdössä perintään, koska kaikki perin­tä­toi­men­pi­teet ovat keskey­tyk­sessä virheen vuoksi, kunnes uudet korjatut laskut on lähetetty.

Siun sote pahoit­telee virhettä laskuissa ja tiedottaa asiasta lisää, kun korjatut laskut on lähetetty.

Lisä­tietoa asia­kas­mak­suista sekä asia­kas­mak­su­pal­ve­lujen yhteys­tiedot verk­ko­si­vuil­lamme: Asia­kas­maksut