Sosi­aa­li­toi­mistot palve­levat ajan­va­rauk­sella ja keski­te­tystä puhe­lin­pal­ve­lusta 1.5.2023 alkaen – keski­te­tystä puhe­lin­pal­ve­lusta vahvempaa tukea talous­ky­sy­myk­siin

Siun soten sosi­aa­li­toi­mistot siirtyvät palve­le­maan asiak­kaita ajan­va­rauk­sella 1.5.2023 alkaen. Poik­keuk­sena on Joensuun Ranta­kadun sosi­aa­li­toi­misto, jossa on mahdol­lista asioida ilman ajan­va­rausta arkisin klo 10–12.

Saman­ai­kai­sesti sosi­aa­li­toi­mis­toissa siir­ry­tään keski­tet­tyyn puhe­lin­pal­ve­luun. Puhe­lin­pal­velu tarjoaa asiak­kaalle ensi­vai­heen ohjausta ja neuvontaa arkisin klo 12–14 numerosta 013 330 2810. Muut sosi­aa­li­toi­mis­tojen paikal­liset neuvon­ta­nu­merot poistuvat käytöstä.

Asiakas voi olla työi­käisten sosi­aa­li­pal­ve­luihin yhtey­dessä, jos hänellä on esimer­kiksi vaikeuksia selvitä arjesta, vaikeuksia päästä elämässä eteenpäin pitkit­ty­neen työt­tö­myyden tai alen­tu­neen työkyvyn vuoksi, ongelmia asumi­sessa, tarve sosi­aa­li­pal­ve­luihin liit­ty­vään ohjauk­seen ja neuvon­taan tai talou­del­lisia ongelmia.

Keski­te­tystä puhe­lin­pal­ve­lusta vahvempaa tukea asiak­kaiden talous­ky­sy­myk­siin

Työi­käisten sosi­aa­li­pal­ve­luissa aloittaa 1.5.2023 talous­so­si­aa­li­työn tiimi, jossa työtä paino­te­taan pääasiassa asiakkaan talous­neu­von­taan erilai­sissa tilan­teissa.

Talous­so­si­aa­li­työn tiimin tavoit­teena on tarjota asiak­kaille laaduk­kaampaa palvelua talous­ky­sy­myk­sissä keski­te­tymmin ja saavu­tet­ta­vammin. Keski­tetyn puhe­lin­pal­velun myötä tiimi tarjoaa yhden­ver­taiset palvelut talous­ky­sy­myk­sissä koko Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eelle.

Talous­so­si­aa­li­työn tiimi tarjoaa asiak­kaille talou­del­lista ohjausta ja neuvontaa, käsit­telee täyden­tävää ja ehkäi­sevää toimeen­tu­lo­tukea sekä tukee väli­tys­ti­lia­siak­kaita raha-asioiden hoidossa.

Kuinka asiointi tapahtuu jatkossa?