Siun soten verk­ko­si­vujen palau­te­ka­nava on uudis­tettu

Siun soten verk­ko­si­vujen palau­te­lo­mak­keen sisältö on päivi­tetty. Asia­kas­pa­laute-sivulle pääsee verk­ko­si­vujen ylälai­dassa olevan Anna palau­tetta ‑linkin kautta. Palau­te­lo­mak­keella hyvin­voin­tia­lueen asukkaat voivat antaa palau­tetta ja kehit­tä­mi­seh­do­tuksia milloin tahansa. Palaut­teen antaminen on yksi osal­li­suuden muoto, ja osal­li­suus on asukkaan ja asiakkaan oikeus. Siun soten sivujen kautta on jo aiem­minkin pystynyt antamaan palau­tetta.

Uudis­tu­neen palau­te­ka­navan myötä Asia­kas­pa­laute-sivun sisältö on myös päivi­tetty. Palaut­teen voi kohdistaa suoraan tiettyyn yksikköön tai koko toimia­lu­eelle. Toimia­lueet ja niiden sisäl­tämät palvelut esitel­lään Asia­kas­pa­laute-sivulla. Esit­te­ly­tekstit ohjaavat palaut­tee­nan­tajan oikealle palau­te­lo­mak­keelle. Palau­tetta voi kuitenkin aina antaa, vaikkei osaisi kohdistaa sitä oikeaan yksikköön. Palaut­teen käsit­te­lijä siirtää tarvit­taessa palaut­teen oikeaan paikkaan. Lomak­keelta löytyy haku­toi­minto, jonka avulla oikeaa yksikköä voi etsiä.

Siun sote jatkaa edelleen palaut­teen kysymistä myös reaa­liai­kai­sesti asioinnin jälkeen. Palaut­teen antamisen mahdol­li­suutta voidaan tarjota myös palve­lu­ta­pah­tuman yhtey­dessä. Siun soten verk­ko­si­vujen palau­te­lo­make palvelee asiakasta erityi­sesti silloin, kun asioinnin jälkeen ei kysytä palau­tetta tai kun hän ei ole päässyt palve­luiden piiriin. Verk­ko­si­vujen palau­te­lo­make tarjoaa palaut­teen antamisen mahdol­li­suuden myös lähei­selle.

Mikäli palaut­teen antaja jättää yhteys­tie­tonsa, voidaan verk­ko­si­vujen kautta annettuun palaut­tee­seen vastata. 

Asiakkaan ja läheisen vaara­ti­lan­neil­moitus

Siun sote on uudis­tanut vaara­ti­lan­ne­ra­por­toin­ti­jär­jes­tel­mänsä. Uudis­tuksen myötä myös asiak­kaiden, poti­laiden tai heidän läheis­tensä on mahdol­lista ilmoittaa hoidossa, hoivassa tai palve­lussa havait­se­mas­taan vaara­ti­lan­teesta tai turval­li­suus­ha­vain­nosta. Ilmoi­tuksia hyödyn­ne­tään, kun toimintaa kehi­te­tään turval­li­sem­maksi.

Siun sote kannustaa palveluja käyttäviä tekemään ilmoi­tuksia, sillä asiakkaat ja heidän lähei­sensä tarkas­te­levat toimintaa toisen­lai­sesta näkö­kul­masta. Näin muodostuu moni­puo­linen kuva toiminnan kehit­tä­mis­tar­peista.

Asiakas- ja poti­las­tur­val­li­suus on yhteinen asia!