Navigaatiovalikko

Ei ole mitään sivuja, mitä näytetään nykyisellä tasolla.

Pelastuslaitos_pääkuva

Pelastus ja ensihoito

Pohjois-Karjalan pelastuslaitos turvaa arkeasi sisäisen turvallisuuden viranomaisena Pohjois-Karjalassa. Palvelujamme ovat ensihoito, pelastustoiminta, palotarkastukset, kemikaalivalvonta, turvallisuuskoulutukset, valmiussuunnittelu ja varautuminen.

Tarkemmat tiedot palveluistamme löydät pelatustoimen yhteisiltä Pelastustoimi.fi-sivuilta: Pohjois-Karjalan pelastuslaitos

Yhteystiedot

Pohjois-Karjalan pelastuslaitos, Joensuun paloasema
Noljakantie 4, 80140 Joensuu
puh. 013 3300 (Siun soten vaihde)
kirjaamo@siunsote.fi

Henkilöstön sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)pkpelastuslaitos.fi

  • Juuassa, Lieksassa ja Nurmeksessa ensihoidossa etunimi.sukunimi(at)pksote.tuve.fi ja pelastustoimessa etunimi.sukunimi(at)pelastustoimi.fi

Tarkemmat yhteystiedot: Pohjois-Karjalan pelastuslaitos - yhteystiedot (Pelastustoimi.fi)

 

PTV-sisältö

Pohjois-Karjalan pelastuslaitos, Reijolan pelastusasema

Reijolan pelastusasema tuottaa seuraavat palvelut:


* pelastustoiminta

* öljyvahinkojen torjunta

* turvallisuuskoulutus

* öljyvahinkojen torjunta

* ensivaste

Palvelun kieli: suomi.

Pelastustoiminta

Käyntitiedot

Muut yhteystiedot

Hätänumero 112

Suomessa on vain yksi hätänumero. Soita hätänumeroon 112 vain todellisissa hätätilanteissa, kun tarvitset kiireellistä apua viranomaisilta (poliisi, ensihoito, pelastus, sosiaali). Hätänumeroon soittaminen on maksutonta (https://112.fi/hatanumero112).


Voit soittaa hätänumeroon mistä tahansa matkapuhelimesta tai lankapuhelimesta ilman suuntanumeroa. Voit myös soittaa hätänumeroon matkapuhelimesta, joka on lukittu tai jossa ei ole SIM-korttia.


Voit lähettää hätätekstiviestin jos et kuule tai pysty tuottamaan puhetta. Jos haluat käyttää hätätekstiviestipalvelua, sinun on rekisteröidyttävä etukäteen osoitteessa https://112.fi/hatatekstiviesti.


Hätäkeskuslaitoksella on käytössä satelliittipuhelinnumero +3589 2355 0545. Numero on maksullinen, eikä siihen soitetuilla puheluilla ole hätäpuhelun prioriteettia puhelinverkossa. (https://112.fi/satelliittipuhelin).


Soita hätänumeroon 112, kun

* sinulla on hätätilanne tai tarvitset kiireellistä viranomaisapua

* tiedät tai epäilet, että jonkun henki, terveys tai omaisuus tai ympäristö on uhattuna tai vaarassa.


Näin ilmoitat hätätilanteesta

* Kiireellinen hätätilanne?

* Soita numeroon 112.

* Vastaa kysymyksiin ja noudata sinulle annettuja ohjeita.


Hätäpuheluihin vastataan aina soittojärjestyksessä. Jos hätänumerossa on ruuhkaa, älä katkaise puhelua vaan odota linjalla.

Hätätekstiviesti numeroon 112

Hätäilmoituksen tekeminen tekstiviestillä


Hätätekstiviestien käyttö on suunnattu ensisijaisesti henkilöille, jotka eivät kuule tai pysty tuottamaan puhetta.


Hätätilanteessa 112:een kannattaa aina soittaa, jos se on mahdollista. Soitto on teknisesti varmempi vaihtoehto kuin tekstiviesti, sillä tekstiviesteissä voi esimerkiksi esiintyä välitysviiveitä tai puhelimen muisti voi olla täynnä.


Hätäkeskuspäivystäjä kysyy avuntarvitsijalta samat perustiedot hätätekstiviesteissä kuin hätäpuhelun aikana ja tekee lain mukaisen riskinarvion avun välittämisestä. Nopea avun saaminen kannattaa varmistaa lähettämällä mahdollisimman paljon tietoa jo ensimmäisessä viestissä.


Ensimmäisen viestin jälkeen hätäkeskuspäivystäjä kysyy tarvittavia lisätietoja.

112Suomi -sovellus

112 Suomi -sovellus

Asenna ja päivitä puhelimeesi ilmainen 112 Suomi -sovellus.

112 Suomi -sovelluksen avulla

  • voit soittaa hätäpuhelun siten, että välität samalla sijaintitietosi,
  • löydät apua eri tilanteisiin,
  • saat alueelliset vaara- ja viranomaistiedotteet sijaintiisi perustuen.

somejako