Navigaatiovalikko

Hoitotarvikepalvelujen pääkuva

Hoitotarviketilaus verkossa

Hoitotarvikkeiden tilaaminen sähköisellä lomakkeella

Tilauslomake on Siun soten digitaalisissa palveluissa: www.siunsote.fi/digi. Sähköisen tilauslomakkeen käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista.

Tilauksen tekeminen:

  • Kirjaudu digitaalisiin palveluihin.
     
  • Hoitotarviketilauslomakkeen löydät Lomakkeet-valikosta. Jos käytät Siun soten mobiilisovellusta, Lomakkeet-valikko löytyy profiilistasi.
     
  • Aloita tilauslomakkeen täyttäminen "Lisää uusi vastaus"-painikkeella.
     
  • Jos asioit toisen henkilön puolesta, täytä lomake kyseisen henkilön tiedoilla.
     
  • Kirjoita hoitotarvikkeita käyttävän asiakkaan suku- ja etunimi, henkilötunnus, lähiosoite, postinumero, puhelinnumero sekä asiointitunnus tai mediatrinumero, jos nämä ovat tiedossasi.
     
  • Tarvikkeet toimitetaan Postin noutopisteeseen tai keskussairaalan noutoautomaattiin. Ilmoita noutopiste, jonne haluat tarvikkeet toimitettavan.
    Postin noutopisteet löydät osoitteesta: www.posti.fi/ palvelupisteet-kartalla.
     
  • Kirjoita jokaisen tilattavan tuotteen REF-koodi, nimi ja kpl-määrä (esim. REF1234, Tuote, 2kpl) omalle rivilleen. Saat vaihdettua riviä Enter-painikkeella.

    REF-koodi ei ole pakollinen tieto, mutta koska koodi on kaikilla tuotteilla yksilöllinen, tällä varmistetaan oikeiden tuotteiden saaminen. Koodin löydät hoitotarvikelähetteestä sekä tuotepakkauksesta, jossa se on usein viivakoodin lähellä. Edellinen pakkaus kannattaa ottaa lähelle tilausta tehdessä, jotta tarvittavat tiedot on helppo etsiä. Esimerkki REF-koodista tuotepakkauksessa:
 

Hoitotarviketilaukseen tarvittava REF-koodi hoitotarvikepakkauksessa.
 

  • Kirjoita Tilauksen lisätiedot -kohtaan, jos hoitotarvikejakelun olisi hyvä tietää jotain tilaukseen liittyvää, esimerkiksi syy, jos teet tilauksen poiketen normaalista aikataulusta tai tarve ylittää normaalin 3kk määrän.

    Ilmoita mihin ja kenen puhelinnumeroon voi lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä.

    Kun tilaus on valmis, tarkastathan vielä lomakkeen tiedot seuraavalla sivulla, ennen kuin lähetät tilauksen.
     

  • Tilauksen lähettämisen jälkeen saat ilmoituksen, että vastaus on lähetetty onnistuneesti:

Onnistuneesti tehdyn hoitotarviketilauksen vahvistusviesti

​​​​​​​Aiemmat tilauksesi

Aiempia tilauksiasi pääset tarkastelemaan digitaalisten palvelujen Lomakkeet-valikosta Hoitotarviketilauslomaketta klikkaamalla.

Toimitustapa

Tarvikkeet toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen tai keskussairaalan noutoautomaattiin kahden-kolmen viikon kuluessa.

Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai kirjepostina. Nouda lähetys 7 vuorokauden kuluessa, muuten se palautuu takaisin hoitotarvikejakeluun.

Keskussairaalan noutoautomaatti sijaitsee päärakennuksen (A-talo) P. kerroksen väliaikaisessa pääaulaussa (H-siipi). Tuotteita voi noutaa pääoven aukioloaikojen puitteissa (klo 6.00–20.00). Tuotteet tulee noutaa mahdollisimman pian tekstiviesti-ilmoituksen jälkeen. Tekstiviestillä ilmoitetaan noutoautomaattiin syötettävä koodi.

Tilauksen vahvistusviesti

Kun tilaus on käsitelty, saat tästä tiedon, joka on luettavissa digitaalisten palvelujen Palvelut-valikossa.

Etusivun linkki hoitotarviketilaus verkossa

somejako