Meijän malli
Puhelinpalvelun hoitaja puhelimessa kuvakaruselli
Meijän malli
Meijän malli on Siun soten terveysasemien toimintatapa, jonka tavoitteina ovat potilas- ja asiakaslähtöinen kulttuuri, moniammatillinen yhteistyö, hoidon jatkuvuuden edistäminen, tehokas ja vakioitu päivittäisjohtaminen, jatkuva kehittäminen, pitkäaikaissairauksien monipuolinen hoito ja terveysriskien ehkäiseminen sekä henkilöstölähtöinen toiminnan kehittäminen ja työtyytyväisyyden edistäminen.
Meijän mallissa asiasi hoito pyritään aloittamaan heti ja viemään mahdollisuuksien mukaan loppuun saman päivän aikana. Kun soitat terveysasemalle, puheluusi vastaa sairaanhoitaja. Hän kysyy tarvittaessa neuvoa toiselta tiimin jäseneltä, joka antaa neuvoja hoitajalle, soittaa sinulle itse tai pyytää sinut käymään omalla vastaanotollaan.
Meijän mallissa hoidon tukena on moniammatillinen tiimi. Tiimiin voi kuulua hoitajien ja lääkäreiden lisäksi muun muassa fysioterapian, mielenterveys- ja päihdepalvelujen, sosiaalipalvelujen ja suun terveydenhuollon ammattilaisia. Tiimien rakenne on terveysasemakohtainen.
Etätoiminta on keskeinen osa Meijän mallia. Hoidamme etänä silloin, kun ei ole tarvetta vastaanottokäynnille. Näin säästämme sekä ammattilaisen että potilaan aikaa ja vaivaa, vähennämme infektiosairauksien leviämistä ja luontokin kiittää.
Meijän mallissa terveysasemat itse tarkentavat oman asemakohtaisen toimintamallinsa. Saat omalta terveysasemaltasi asioinnin yhteydessä aina tarkemmat ohjeet jatkoyhteydenottoon.