Etusivu Asiakkaan ja potilaan oikeudet

Asiakkaan ja potilaan oikeudet

  • Muutok­sen­haku päätök­siin

    Muutok­sen­haku päätök­siin

    Ohjeet muutok­sen­haun teke­mi­seen löydät saamas­tasi palve­lu­pää­tök­sestä. Jos olet tyyty­mätön saamaasi sosiaali- tai tervey­den­huollon palvelua koskevaan päätök­seen, voit hakea muutosta ensin oikai­su­vaa­ti­muk­sella. Oikai­su­vaa­ti­muk­sesi käsit­telee Siun soten…

  • Tyyty­mät­tö­myys palveluun tai hoitoon

    Tyyty­mät­tö­myys palveluun tai hoitoon

    Jos et ole tyyty­väinen saamaasi palveluun, hoitoon tai kohteluun, yritä ensi­si­jai­sesti selvittää asia kyseisen yksikön työn­te­ki­jöiden tai heidän esimie­hensä kanssa. Voit myös tehdä muis­tu­tuksen, kantelun,…

  • Hoito­tahto ja elin­luo­vu­tus­tahto

    Hoito­tahto ja elin­luo­vu­tus­tahto

    Hoito­tahdon avulla voit kertoa omaa hoitoasi ja hoivaasi koskevan tahtosi ennakkoon siltä varalta, ettet pysty sitä myöhemmin ilmai­se­maan. Hoito­tahto ja elin­luo­vu­tus­tahto Hoito­tahto ja elin­luo­vu­tus­tahto ovat…

  • Terveys- ja hoito­suun­ni­telma

    Terveys- ja hoito­suun­ni­telma

    Terveys- ja hoito­suun­ni­telma on pitkä­ai­kais­sai­raiden ja ikään­ty­vien poti­laiden suun­ni­tel­mal­lisen hoidon työväline. Terveys- ja hoito­suun­ni­telman lähtö­koh­tana ovat sinun omat tarpeesi, tavoit­teesi ja voima­va­rasi ja se laaditaan…