Vaaratilanneilmoitus - kuva

Asiakkaan tai läheisen vaaratilanneilmoitus

Asiakkaalla ja potilaalla on oikeus saada oikea hoito tai palvelu oikeaan aikaan turvallisesti ja vaikuttavasti. Vaaratilanne on tapahtuma, joka vaarantaa asiakkaan tai potilaan turvallisuuden ja voi aiheuttaa tai aiheuttaa asiakkaalle tai potilaalle haittaa.

Jos havaitset omassa tai läheisesi hoidossa vaaratilanteen, kannattaa asia ottaa heti puheeksi henkilökunnan kanssa. Voit tehdä tilanteesta myös vaaratilanneilmoituksen. Ilmoitukset auttavat meitä tunnistamaan turvallisuusriskejä ja siten tekemään toiminnastamme turvallisempaa ja sujuvampaa.

Vaaratilanneilmoituksen tekeminen

Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä, valitse kohta "Haluan, että minuun otetaan tarvittaessa yhteyttä" ja jätä yhteystietosi lomakkeelle. Olemme sinuun yhteydessä 14 vuorokauden kuluessa.

Ethän kirjoita vaaratilanneilmoitukseen henkilötunnuksia tai muita salassa pidettäviä tietoja.

Huomioithan, että ilmoituksella ei voi perua varattua aikaa. Ohjeet varatun ajan perumiseksi löydät palvelukohtaisilta sivuiltamme.

Vaaratilanneilmoitus ei ole virallinen muistutus tai kantelu. Jos olet tyytymätön palveluun, hoitoon tai kohteluun, voit tehdä asiasta lain mukaisen muistutuksen tai kantelun. Muistutuksiin, kanteluihin ja potilasvahinkoihin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä joko potilas- tai sosiaaliasiamieheen. Tarkemmat ohjeet löydät sivulta Tyytymättömyys palveluun tai hoitoon.

Asiakkaan tai läheisen vaaratilanneilmoitus - linkki lomakkeelle

Asiakkaan vaaratilanneilmoitus linkit tietosuojaseloste

Vaaratilanneilmoitus sivu vapaa teksti

Etsitkö tätä?

Voit antaa tavanomaista asiakaspalautetta sivulla Asiakaspalaute.

Ohjeet lain mukaisen muistutuksen tai kantelun tekemiseen löydät sivulta Tyytymättömyys palveluun tai hoitoon.

somejako