Ajankohtaista sivun pääkuva

Ajankohtaista arkisto

Tiedotearkistot: 2023, 2022, 2021, 20202019, 2018, 2017, 2016, 2015

Sisältöjulkaisija

angle-left Asiakaskokemuksen mittaamista kehitetään
02.09.2022

Asiakaskokemuksen mittaamista kehitetään

Siun sotessa on pian kahden vuoden ajan lisätty asiakaskokemuksen mittaamista eri yksiköissä ja palveluissa. Mittaamista laajennetaan koko ajan, jotta asiakkaat saisivat helposti annettua palautetta ja kerrottua kokemuksensa heti saamansa palvelun jälkeen. 
Esimerkiksi aivan hiljattain elokuun lopussa asiakaskokemuksen mittaaminen aloitettiin terapiapalveluissa.

Asiakaspalautteen saaminen on työn kehittämisen näkökulmasta korvaamatonta, välttämätöntä ja erittäin arvokasta. Toiveena on konkreettinen ja käytännönläheinen palaute, joka auttaa meitä parantamaan omaa toimintaamme. Saatu palaute käsitellään yksiköittäin säännöllisesti ja yhteisesti pohditaan palautteen perusteella tehtäviä toimintatapamuutoksia, terapiapalveluiden palvelupäällikkö Ritva Mönkkönen kertoo.

Terveysasemat ovat olleet asiakaskokemuksen mittaamisen ja tulosten hyödyntämisen eturintamassa Siun soten alueelle. Terveysasemien palautekyselymäärät ovat suurimmat Siun sotessa. 

Asiakaskokemuksen systemaattinen ja pitkäkestoinen mittaaminen terveysasemilla on tärkeää toiminnan jatkuvan kehittämisen ja parantamisen näkökulmasta. Tieto on meille arvokasta ja seuraamme sitä säännöllisesti sekä reagoimme havaittuihin muutoksiin palveluissamme yksikkötasolla, toteaa palvelupäällikkö Mikael Ripatti.

Asiakaskokemuksen mittaamista kehitetään Siun sotessa koko ajan. Tulevaisuudessa asiakaskokemusta tullaan Pohjois-Karjalan hyvinvointialueella mittaamaan kansallisesti yhtenevillä mittareilla. 
Nyt Siun soten terveysasemilla muutetaan palautteen mittaamisen tiheyttä. Asiakas saa asiointinsa jälkeen palauteviestin. Useamman asioinnin osuessa samalle viikolle asiakas saa yhden palauteviestin. Kyselyyn vastaaminen on aina vapaaehtoista.

Olemme saaneet asiakkailtamme arvokasta palautetta, että ajoittain palauteviestejä tulee liikaa. Muutoksella haetaan asiakasystävällisyyttä. Toisaalta koskaan emme tiedä etukäteen, milloin kyseessä on juuri se kohtaaminen, josta asiakas erityisesti haluaisi antaa nopeasti ja helposti meille palautetta. Jos puolestaan asioinnin jälkeen palautekyselyä ei tule, mutta palautetta haluaisi antaa, niin se on aina mahdollista Siun soten verkkosivujen kautta, projektiasiantuntija Sirpa Turunen sanoo. 

somejako

Yhteystiedot viestintä

Viestinnän yhteystiedot

viestinta(at)siunsote.fi

Tietopyynnöt:
kirjaamo(at)siunsote.fi

Viestintäjohtaja
Susanna Prokkola
puh. 013 330 8279
susanna.prokkola(at)siunsote.fi

Viestintäsuunnittelija (perhe- ja sosiaalipalvelujen toimialue)
Juulia Hirvonen
puh. 013 330 9867
juulia.i.hirvonen(at)siunsote.fi

Viestintäsuunnittelija (ikäihmisten palvelujen toimialue)
Sari Jormanainen
puh. 013 330 4525
sari.jormanainen(at)siunsote.fi

Viestintäsuunnittelija (terveys- ja sairaanhoitopalvelujen toimialue)
Soile Asikainen
Puh. 013 330 4526
soile.asikainen(at)siunsote.fi

Viestintäsuunnittelija (verkkoviestintä)
Petriikka Ohtonen
puh. 013 330 4524
petriikka.ohtonen(at)siunsote.fi

Valokuvaaja
Antti Pitkäjärvi
puh. 013 330 4508
antti.pitkajarvi(at)siunsote.fi

Uutiskirjeet

Tilaa uutiskirjeitämme ja tiedotteita:

Tilaa tiedotteita RSS-syötteenä:

Kuulumisia Pohjois-Karjalan hyvinvointialueelta 

Uutiskirjeeseen on koottu tietoa hyvinvointialueen ajankohtaisista asioista. 

Kohti Pohjois-Karjalan hyvinvointialuetta

Uutiskirje käsittelee Siun soten muuttumista kuntayhtymästä hyvinvointialueeksi. 

Omaishoidon uutiskirje

Uutiskirjeessä kerrotaan ajankohtaisia asioita Siun soten omaishoidosta.

Perhekeskusten terveiset

Uutiskirjeessä kerrotaan Pohjois-Karjalan perhekeskusten kuulumisia.

Työkykyohjelman uutiskirje

Uutiskirjeessä kerrotaan Siun soten työkykyohjelman 2020–2022 kuulumisia.

Uutiskirjeiden tietosuojaseloste (pdf)